Omsætningen for 2017/18 landede på 48,9 mio. kroner efter afgifter

THISTED: Der var en ekstra grund for de 1447 aktionærer, til at sige SKÅL til årets generalforsamling i Thisted Bryghus lørdag i Thy Hallen.

Omsætningen for 2017/18 landede på 48,9 mio. kroner efter afgifter, hvilket er en stigning på 3,6 mio. kroner i forhold til forrige regnskabsår. Den øgede omsætning smitter også af på bundlinjen, der udviser et overskud efter afskrivninger, men før skat på 3,5 mio. kroner – det bedste resultat i bryggeriets historie.

- Det er strategien med satsning på specialøl, økologisk øl, fadøl og gaveæsker, der slår igennem. Den gode sommer spiller også ind. For første gang i mange år havde vi en vækst i salget af Thy pilsner og classic på 10%, sagde Adm. direktør Aage Svenningsen på årets generalforsamling i Thyhallen.

Antallet af tilmeldte aktionærer på 1447 var også en rekord og med cirka 250 flere end normalt

Torsdag tog Thisted Bryghus første spadestik til en 30 millioner kroner ny udvidelse. Det blev naturligvis også nævnt på generalforsamlingen.

- Vi har fået udarbejdet en masterplan for de nye investeringer. Masterplanen er endt med at blive ganske omfattende, sagde bestyrelsesformand Verner Jensen.

Han forventer, at bryggeriet vil opnå en bedre udnyttelse råvarerne med et mindre forbrug af vand og energi. Noget der vil gavne både økonomien og det grønne regnskab.

- Vi har i regnskabsåret foretaget investeringer for 1.2 mio. kr. Igennem de seneste seks år har vi foretaget investeringer for i alt 20 mio. kr. Investeringer der er med til at forbedre bryghusets effektivitet, forbedre produktkvaliteten og ikke mindst forbedre bryghusets konkurrenceevne. Investeringerne er betalt, vi har ikke optaget lån, og vi har stadigvæk positivt likviditet til den daglige drift, lød det fra Verner Jensen.

Thisted Bryghus producerede sidste år 3,5 mio. liter øl fordelt på 50 forskellige produkter.

Bryggeriet blev startet i 1902 og har 23 ansatte.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...