Sammen med Dansk Håndbold Forbund tænker man i alternativ markedsføring af brandet

TØDSØ: Alle har interesse i, at det store samfundshjul også drejer efter coronakrisen. Sådan lyder det fra Morsø-virksomheden KPK Døre og Vinduer, der er sponsor for det danske kvindelandshold i håndbold, og selv om virksomheden som følge af aflyste kampe ikke får den forventede eksponering, er støtten til Dansk Håndbold Forbund (DHF) og det danske kvindelandshold derfor fortsat stor.

I november underskrev KPK en ny toårig sponsoraftale med DHF for at sikre virksomheden stor eksponering i både 2020 og 2021. Dog betyder coronakrisen nu, at flere kampe som eksempelvis kampen på hjemmeøen mod Brasilien og to landskampe i maj er blevet aflyst, og KPK får således langt fra den eksponering, som fra starten var tiltænkt. Men det begrænser ikke vinduesproducenten i at støtte de danske håndbolddamer:

- Det er selvfølgelig beklageligt, at coronakrisen har gjort, at vi ikke får samme eksponering i forbindelse med vores sponsorat, som vi tidligere har fået, og vi ærgrer os især over, at kampen på Mors blev aflyst. Men det betyder ikke, at håndboldkvinderne ikke fortsat har vores fulde opbakning, lyder det fra salgschef Peter Bechmann i en pressemeddelelse, som fortsætter:

- Det er nemlig i en tid som denne, vi skal stå sammen og vise, at vi har hinandens ryg, da det er altafgørende for, at vores samfund også hænger sammen på den anden side af krisen. Derfor fastholder vi sponsoratet, selv om vi i princippet ikke får den ydelse, vi egentlig har købt. I stedet holder vi hånden under håndbold og det gode håndværk ved i samarbejde med DHF og håndboldkvinderne at tænke ud af boksen i forhold til, hvordan vi i disse måneder fortsat får det mest optimale ud af vores sponsorat.

KPK Døre og Vinduer har været sponsor for kvindelandsholdet siden 2015, og formålet med sponsoratet har hele tiden være at øge kendskabsgraden til brandet, så vinduesproducenten på den måde gør det nemmere for håndværkerne at sælge virksomhedens produkter.

- Sponsoratet har betydning for mange flere end bare DHF og os. Det har bl.a. også betydning for de mange danske håndboldfans og for de lokale håndværkere, som skal sælge vores dør- og vinduesløsninger. Derfor er det vigtigt, at alle lige nu tænker udover egen næsetip og i mere langsigtede løsninger, forklarer Peter Bechmann.

For at KPK fortsat kan få det optimale ud af sponsoratet og gøre det lettere for de lokale håndværkere at sælge virksomhedens produkter, er DHF og KPK i fællesskab kommet frem til flere alternative måder, hvorpå de to parter kan drage nytte og glæde af samarbejdet i en tid, hvor der ikke bliver spillet landskampe. Det gælder eksempelvis videoproduktioner i samarbejde med spillerne, virksomhedsbesøg og en større samlingsdag, hvor spillerne og sponsorerne var samlet:

- Der har altid været stor opbakning fra KPK og virksomhedens medarbejdere, og vi er lige nu ekstra glade for også at have deres fulde støtte nu, hvor meget er svært inden for vores branche, fortæller DHF-direktør Henrik M. Jacobsen og fortsætter:

- Derfor arbejder vi også hele tiden for, at KPK fortsat får noget eksponering gennem sponsoratet, og det er bl.a. resulteret i, at vi netop har haft nogle dage, som var dedikeret til vores store sponsorer. Her kunne de sammen med håndboldkvinderne lave diverse markedsføringstiltag, som også er med til at synliggøre, at vi står sammen.

Næste gang, man igen håber på at kunne se de danske håndboldkvinder løbe på banen iført tøj med KPK’s logo bliver til Golden League i oktober og ikke mindst EM på hjemmebane til december.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...